CV

 

Curriculum Vitae (CV-ul)

CV-ul este:                

·         o acţiune comercială, este ca un prospect publicitar, se poate confrunta cu o concurenţă puternică;

·         un exerciţiu delicat – nu totdeauna stârneşte dorinţa de a-l întâlni pe autor.

Obiective principale:

·         Să ajute la realizarea unui bilanţ complet – referitor la activitatea profesională

       si extra- profesională a candidatului;

·         Să-i permită autorului să se facă cunoscut de către angajator;

·         Să faciliteze pregătirea întrevederii de angajare.

Cele 10 secrete ale unui bun CV:

1.    Să fie clar – un CV clar în prezentare şi stil va fi citit, unul încărcat şi dezordonat va fi aruncat la coş;

2.    Cunoaşterea de sine – nu poţi vinde bine ceea ce nu cunoşti destul; 

3.    Exprimarea rezultatelor obţinute – trebuie să ştiţi să vă prezentaţi rezultatele;

4.    Estimarea competenţelor – trebuie să vă identificaţi competenţele şi să evaluaţi nivelul lor;

5.    Compensarea inconvenientelor prin avantaje – fiecare are defecte, trebuie să fiţi sigur pe dvs;

6.    Puneţi-vă în valoare – scoateţi în evidenţă punctele forte ale dvs;

7.    Definirea obiectivelor – sunt apreciaţi candidaţii care au idei precise asupra carierei lor (trebuie să ştiţi încotro mergeţi);

8.    Sinceritatea – nu minţiţi niciodată; se poate verifica orice afirmaţie făcută, realitatea unei diplome etc;

9.    Să aveţi ochiul critic al cititorului – citiţi CV-ul pe care l-aţi scris – ce impresie vă lasă?

10. Să ştiţi să vă prezentaţi – de obicei un CV este însoţit de o scrisoare de prezentare.

Reguli de redactare :

·         CV-ul trebuie să aibă o pagină, dacă este posibil şi 2 pagini numai dacă este absolut necesar pentru a descrie experienţele relevante de muncă;

·         Trebuie să fii convins că folosirea unui limbaj adecvat este extrem de importantă; tu trebuie să te promovezi unui angajator repede şi eficient. Răspunde nevoilor potenţialului angajator cu un CV profesional, scris foarte clar.

·         Foloseşte verbe care indică acţiunea precum 'a dezvolta', 'a conduce' sau 'a destina' pentru a sublinia realizările tale.

·         Nu folosi propoziţii declarative precum 'Am dezvoltat ' sau ' Am asistat la '

·         Evită construcţiile pasive, precum 'eram responsabil cu managementul'. Este mai puternic şi mai eficient să spui 'Coordonam'.

·         CV-ul tău este prima impresie pe care o faci asupra angajatorului şi un CV bun depinde nu numai de ceea ce scrii; cum prezinţi, ceea ce spui este la fel de important. Un CV prezentat într-un mod necorespunzător va oglindi o imagine neîngrijită a personalităţii tale, care nu vă va aduce nici un beneficiu. O astfel de prezentare ridică pe bună dreptate întrebarea dacă eşti cu adevărat motivat şi nimeni nu doreşte să angajeze pe cineva care trimite un CV plin de greşeli şi prost prezentat!

Scrisoarea de intenţie

Ce este scrisoarea de intentie ?

·         Scrisoarea de intenţie nu este o scrisoare tip, ea trebuie să răspundă cerinţelor instituţiei sau firmei căreia o trimiţi.

Scrisoarea de intenţie are ca obiective:

·         să reţină interesul celui care o citeşte

·         să nu creeze imaginea candidatului “banal”

·         să îi permită candidatului să fie selecţionat

Scrisoarea de intenţie trebuie adresată unei anumite persoane

·         poţi telefona pentru a afla cui trebuie să o adresezi

·         dacă din diferite motive nu ai reuşit să afli numele persoanei, trimite scrisoarea de prezentare şi CV-ul serviciului de resurse umane al firmei sau instituţiei.

Reguli de redactare :

·           scrisoarea de intenţie trebuie să fie concisă

·           scrisoarea de intenţie trebuie să fie corect scrisă.

·           scrisoarea de intenţie trebuie să reflecte interesul tău pentru firma la care vrei să te angajezi.

Ce trebuie să conţină o scrisoare de intenţie?

·         Formula de adresare

·         Primul paragraf - explici scopul scrisorii (aplici pentru o anumită poziţie), cum ai auzit de faptul că poziţia respectivă este disponibilă. Spune în câteva cuvinte de ce crezi că această poziţie este benefică pentru tine şi companie. Acest paragraf trebuie să fie clar şi concis şi, pe cât posibil, entuziast.

·         Corpul scrisorii - se pune accent pe ce ai tu de oferit. Convinge-i pe cei care citesc că ar trebui să îţi ofere interviul pe care îl ceri în primul paragraf. Fă conexiuni între nevoile lor şi abilităţile pe care tu le ai. Poţi porni de la cerinţele pe care le-au specificat angajatorii în anunţ. Susţine fiecare afirmaţie printr-un fapt care apare şi în CV. Ca şi formă, este mai bine să foloseşti mai multe paragrafe scurte decât un bloc mare de text. E bine să foloseşti limbajul specific industriei respective, acesta fiind un mod de a demonstra veridicitatea afirmaţiilor tale.

 

·         Paragraful final - conţine concluzia: ai scris pentru că îţi doreşti să fii chemat la interviu. Specifici în ce mod vei reveni pentru un răspuns. De obicei, cam după o saptămâna poţi să te interesezi cum a fost primită cererea ta. Nu uita formula de salut de la sfârşit şi să te semnezi.